Η Ευφημία Καραμανέ είναι μέλος του Εργαστηριακού-Διδακτικού Προσωπικού στο Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας. Είναι κάτοχος πτυχίου Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής Α.Π.Θ. και μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην Παιδαγωγική. Η διδακτορική διατριβή της εκπονήθηκε στο Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. και αφορούσε στη διαπροσωπική συμπεριφορά του εκπαιδευτικού στη σχολική τάξη. Στο πλαίσιο της μεταδιδακτορικής της έρευνας (Τμήμα Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής Α.Π.Θ.) ασχολήθηκε με τη συναισθηματική νοημοσύνη, την αυτοαποτελεσματικότητα και την επαγγελματική ικανοποίηση των παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας. Δίδαξε σε προπτυχιακά προγράμματα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδας. Έχει πραγματοποιήσει επιμορφωτικά σεμινάρια σε νηπιαγωγούς και έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα. Έχει εκδώσει μία μονογραφία, έχει δημοσιεύσει άρθρα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει συμμετάσχει σε πανελλήνια και διεθνή συνέδρια. Είναι κριτής εργασιών σε δύο επιστημονικά περιοδικά.
Παιδαγωγική αλληλεπίδραση και διαπροσωπικές σχέσεις
Σεμινάριο εφαρμοσμένων δραστηριοτήτων πρακτικής άσκησης
ΣΕΕ: Εφαρμογές στην παιδαγωγική πράξη
Δικαιώματα του παιδιού
Διαπροσωπική σχέση παιδαγωγού-παιδιών
Σχέσεις συνομηλίκων
Συναισθηματική νοημοσύνη και αυτοαποτελεσματικότητα παιδαγωγών
Επαγγελματική ανάπτυξη παιδαγωγών
Karamane, E., Vatou, A., Tsigilis, A., & Gregoriadis, A. (2023). Comparing students’ and teachers’ perceptions about teachers’ interpersonal behaviour in the Greek secondary education. Learning Environments Research, doi: 10.1007/s10984-023-09459-9.
Tsigilis, N., Karamane, E., & Gregoriadis, A. (2021). Examination of students-teacher relationships circumplex model in the Greek educational context using QTI. Psychological Reports, 126(2), 984-1002.
Τσιγγίλης, Ν., Καραμανέ, Ε., & Κατσά, Μ. (2021). Διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης των διευθυντών με τη συλλογική αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και την επαγγελματική τους ικανοποίηση. Προσχολική & Σχολική Εκπαίδευση, 9(2), 156-174.
Καραμανέ, Ε. (2019). Προγραμματισμός διδασκαλίας με τη χρήση των Τ.Π.Ε. στο μάθημα της Ιστορίας. i- Teacher, 15, 244-252.
Karamane, E., & Andreadelli, E. (2016). Taking advantage of ICT in teaching modern poetry through music and painting. International Journal Management of Innovative Business & Education Systems, 10(1), 59-71.
Καραμανέ, Ε. (2016). Τα ανέκδοτα πρωτόλεια ποιήματα του Γ. Θ. Βαφόπουλου: Έρευνα στο αρχείο του ποιητή. Αρχείων Ανάλεκτα: Περιοδική Έκδοση Μελέτης και Έρευνας Αρχείων, 1, 255-269.
Ανδρεαδέλλη, Ε., & Καραμανέ, Ε. (2016). Διεπιστημονική εκπαιδευτική δραστηριότητα για την αξιοποίηση του μουσειακού αντικειμένου στην προαγωγή της σχολικής γνώσης. Στο Φ. Γούσιας (Επ.), Πρακτικά 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός» (σσ. 2151-2161). Νέος Παιδαγωγός.
Καραμανέ, Ε., & Ανδρεαδέλλη, Ε. (2014). Διαχείριση προβλημάτων πειθαρχίας στο σχολείο: Αντιλήψεις μελλοντικών εκπαιδευτικών σχετικά με τους παράγοντες επίτευξης της πειθαρχίας των μαθητών. Στο K. D. Malafantis, E. P. Galanaki & A. I. Pamouktsoglou (Eds.), International Scientific Conference eRA-8, The SynEnergyForum. Πρακτικά ΙΕ΄ Διεθνούς Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (σσ. 665-673). Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος.
Ανδρεαδέλλη, Ε., & Καραμανέ, Ε. (2014). Διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας της λογοτεχνίας με την αξιοποίηση των τεχνών. Η περίπτωση της ποίησης: Συνδυασμένη διδασκαλία με τη μέθοδο project και την αξιοποίηση τεχνικών δραματοποίησης και μουσικών δημιουργιών. Στο K. D. Malafantis, E. P. Galanaki & A. I. Pamouktsoglou (Εds.), International Scientific Conference eRA-8, The SynEnergyForum. Πρακτικά ΙΕ΄ Διεθνούς Συνεδρίου Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος (σσ. 386-393). Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος.
Ανδρεαδέλλη, Ε., & Καραμανέ, Ε. (2014). Διεπιστημονικότητα στην ιστορική και μουσική αγωγή στο Γυμνάσιο. Μια πρόταση συνδυασμένης διδασκαλίας. Στο Φ. Γούσιας (Επ.), Πρακτικά 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου «Νέος Παιδαγωγός» (σσ. 1328-1336). Νέος Παιδαγωγός.
Karamane, E., & Andreadelli, E. (2014). Τhe case study as method of educational research: Εxploitation for the management of indiscipline at school via the imposition of punishments. In Proceedings of the International Scientific Conference eRA-9 (pp. 57-63). T.E.I. of Piraeus.
Andreadelli, E., & Karamane, E. (2014). Public secondary school education in Thessaloniki, from 1912 to 1975, as presented in the newspaper Macedonia. A comparative approach. In Proceedings of the International Scientific Conference eRA-9 (pp. 50-56). T.E.I. of Piraeus.
Karamane, E., & Andreadelli, E. (2014). Τhe case study as method of educational research: Εxploitation for the management of indiscipline at school via the imposition of punishments. In Proceedings of the International Scientific Conference eRA-9 (pp. 57-63). T.E.I. of Piraeus.
Ανδρεαδέλλη, Ε., & Καραμανέ, E. (2014). Διεπιστημονικές προσεγγίσεις στο γυμνάσιο. Η αξιοποίηση της μουσικής στη διδασκαλία της Ιστορίας: Μια πρόταση διεπιστημονικής διδασκαλίας του ευρωπαϊκού Μεσαίωνα. Στο Κ. Δ. Μαλαφάντης, Β. Παπαδοπούλου, Σ. Αυγητίδου, Γ. Ιορδανίδης & Ι. Μπέτσας (Επ.), Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα» (σσ. 771-781, τ. Α΄). Διάδραση.
Ανδρεαδέλλη, Ε., & Καραμανέ, Ε. (2016). Διεπιστημονική εκπαιδευτική δραστηριότητα για την αξιοποίηση του μουσειακού αντικειμένου στην προαγωγή της σχολικής γνώσης, 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο «Νέος Παιδαγωγός», Ίδρυμα Ευγενίδου, Αθήνα, 16 & 17 Απριλίου 2016.
Καραμανέ, Ε., & Ανδρεαδέλλη, Ε. (2015). Η διδασκαλία της μοντέρνας ποίησης με την αξιοποίηση των τεχνών: Διδακτική πρόταση με τη συμβολή των Νέων Τεχνολογιών, 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (Ε.Ε.Π.Ε.Κ), Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Λάρισα, 23-25 Οκτωβρίου 2015.
Ανδρεαδέλλη, Ε., & Καραμανέ, E. (2014). Συγκριτική προσέγγιση ζητημάτων τοπικής ιστορίας μέσω καινοτομικών διδακτικών μεθόδων. Διδακτική παρέμβαση με την αξιοποίηση των Νέων Τεχνολογιών, 7ο Επιστημονικό Συνέδριο Ιστορίας της Εκπαίδευσης με διεθνή συμμετοχή «Ποια γνώση έχει την πιο μεγάλη αξία: ιστορικές-συγκριτικές προσεγγίσεις», Πανεπιστήμιο Πατρών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πάτρα, 27-29 Ιουνίου 2014.
Andreadelli, E., & Karamane, E. (2014). Public secondary school education in Thessaloniki, from 1912 to 1975, as presented in the newspaper Macedonia. A comparative approach, International Scientific Conference eRA-9, CA.2. Education II Session, Athens, Hellenic Educational Society and the T.E.I. of Piraeus, 22-24 of September 2014.
Καραμανέ, Ε. (2014). Η πρόκληση της διδασκαλίας του κριτικού γραμματισμού: Διδακτική εφαρμογή στη Νεοελληνική Λογοτεχνία και Γλώσσα Α΄ Λυκείου, Πανελλήνιο Συνέδριο «Ο Κριτικός Γραμματισμός στη σχολική πράξη», Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Δράμα, 11-13 Νοεμβρίου 2013.
Karamane, E., & Andreadelli, E. (2013). Cross-thematic approach to literature teaching through arts: The case of poetry. Combined project-based teaching through drama techniques and music creations, International Scientific Conference eRA-8, CA.2. Education VIII Session, Athens, Hellenic Educational Society, 23-25 of September 2013.
Καραμανέ, Ε. (2014). Ποινές και πειθαρχία στην εκπαίδευση: Ένα διαχρονικό παιδαγωγικό ζήτημα. Διάδραση.
Φορέας: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
Χρονική διάρκεια: Μάιος 2015 – Νοέμβριος 2015
Φορέας: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.)
Χρονική διάρκεια: Νοέμβριος 2011 – Μάιος 2012
Αλεξάνδρεια Πανεπιστημιούπολη ΔΙ.ΠΑ.Ε
P.O BOX 141, T.K. 57400 Σίνδος, Θεσσαλονίκη
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr
IHU - Alexander Campus
P.O BOX 141, P.C. 57400 Sindos, Thessaloniki
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr