bjkbmbnvjhvhb

Εξερχόμενοι φοιτητές

Κινητικότητα Φοιτητών/τριων για Σπουδές

Στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οι φοιτήτριες/ές του τμήματος, μπορούν να συμμετέχουν σε χρηματοδοτούμενα προγράμματα κινητικότητας για σπουδές μεταβαίνοντας σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού.

Πώς μαθαίνω πληροφορίες;

Συντονίστρια ΤΑΦΠΠΗ Εξερχόμενων φοιτητριών/ών για Σπουδές, Ελένη Τύμπα, Επίκουρη καθηγήτρια

Email: eltympa@ihu.gr

Tel: +30 2310 013488

Ιστοσελίδα Τμήματος:

https://ecec.ihu.gr/en/erasmus-3/ (βλ. «Κινητικότητα Φοιτητών / Erasmus+ Σπουδές»).

Σχετικές ανακοινώσεις για ενημερωτικές εκδηλώσεις του Τμήματος.

 

Γενικές πληροφορίες

Α. Περίοδος κινητικότητας

Οι φοιτητές/τριες μπορούν να μετακινηθούν για σπουδές από 2 έως 12 μήνες ή 24 μήνες για 5ετή προγράμματα σπουδών σε κινητικότητα με φυσική παρουσία, ανά κύκλο σπουδών, από το 1ο έτος σπουδών  (Η συμμετοχή η μη των φοιτητών/τριων από το 1ο έτος σπουδών θα εξαρτηθεί από τα κριτήρια επιλογής των ακαδημαϊκών συντονιστών Erasmus των Τμημάτων). H περίοδος αυτή μπορεί να περιλαμβάνει συμπληρωματικά μια περίοδο πρακτικής άσκησης, εφόσον προγραμματιστεί, και μπορεί να οργανωθεί με διαφορετικούς τρόπους: είτε η μία δραστηριότητα μετά την άλλη είτε και οι δύο ταυτόχρονα. Ο συνδυασμός ακολουθεί τους κανόνες χρηματοδότησης που αφορούν την κινητικότητα για σπουδές.

Οι φοιτητές/φοιτήτριες οι οποίοι/ες επιθυμούν να συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα για την πραγματοποίηση των σπουδών τους,  κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που προηγείται της μετακίνησης και πριν την υποβολή της αίτησης συμμετοχής,  καλό θα ήταν να εξετάσουν τα συνεργαζόμενα με το Τμήμα τους Πανεπιστήμια, τις ημερομηνίες για nomination-application,  τα προσφερόμενα μαθήματα και τη γλώσσα διδασκαλίας, προκείμενου να αποφασίσουν σε ποιο/ποια από αυτά προτιμούν να μετακινηθούν ώστε να υποβληθούν εγκαίρως τα nominations (δήλωση του Πανεπιστημίου αποστολής (ΔΙΠΑΕ) προς το Πανεπιστήμιο υποδοχής ότι ο/η φοιτητής/φοιτήτρια έχει επιλεγεί να φοιτήσει σ’ αυτό) .

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ & ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ

Προϋποθέσεις συμμετοχής

Οι φοιτητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα πρέπει να είναι:

Εγγεγραμμένοι σε επίσημο πρόγραμμα σπουδών του Ιδρύματος, το οποίο οδηγεί στην απόκτηση πτυχίου ή άλλου τίτλου σπουδών τριτοβάθμιου επιπέδου, συμπεριλαμβανομένου και του διδακτορικού και το οποίο είναι αναγνωρισμένο σύμφωνα με τις εθνικές διαδικασίες.

Υπήκοοι χώρας που συμμετέχει στο πρόγραμμα Erasmus+

Υπήκοοι άλλων χωρών εγγεγραμμένοι σε κανονικό πρόγραμμα σπουδών του Ιδρύματος σύμφωνα με τη Φ. 151/20049/Β6/20.02.2007 (ΦΕΚ 272Β/01-03-07) Υπουργική Απόφαση και τη λοιπή κείμενη νομοθεσία, εφόσον πληρούν τα κριτήρια επιλεξιμότητας και επιλογής που ορίζονται από το πρόγραμμα και το Ίδρυμα αντίστοιχα.

Διαδικασία Συμμετοχής

Οι φοιτητές/τριες υποβάλλουν τις αιτήσεις τους σύμφωνα με τις προκηρύξεις των Πανεπιστημιουπόλεων τους.

Μετά τη λήξη της προθεσμίας ακολουθεί η αξιολόγηση των αιτήσεων και η έκδοση αποτελεσμάτων.

Οι φοιτητές/τριες που θα επιλεγούν θα λάβουν σχετική πληροφόρηση από το Τμήμα Erasmus της Πανεπιστημιούπολης τους, σχετικά με τα δικαιολογητικά, τον τρόπο και την προθεσμία υποβολής τους.

Αξιολόγηση και επιλογή

Μετά τη λήξη της προθεσμίας κατάθεσης των δικαιολογητικών, οι αιτήσεις συγκεντρώνονται ανά Τμήμα και προωθούνται στον Συντονιστή Erasmus κάθε Τμήματος προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής. Κατά τη διαδικασία αυτή οι Συντονιστές Erasmus των Τμημάτων λαμβάνουν υπόψη τους τη σειρά προτεραιότητας των Πανεπιστημίων που έχετε δηλώσει στην αίτησή σας σε συνδυασμό με τα ακόλουθα κριτήρια:

  1. 50% του συνόλου των πιστωτικών μονάδων μέχρι και το τρέχον εξάμηνο φοίτησης
  2. Επαρκής γνώση της γλώσσας του προγράμματος που πρόκειται να παρακολουθήσει ο φοιτητής
  3. Επίπεδο σπουδών του φοιτητή (προπτυχιακό, μεταπτυχιακό, διδακτορικό)
  4. Έτος εισαγωγής. Προτιμώνται οι μη λιμνάζοντες φοιτητές.
  5. Ακαδημαϊκή επίδοση (μέσος όρος βαθμολογίας των μαθημάτων που έχει περάσει ο φοιτητής μέχρι τη στιγμή υποβολής της αίτησης), και
  6. Βιογραφικό σημείωμα (υποβάλλεται στον ακαδημαϊκό συντονιστή Erasmus του Τμήματος) ή συνέντευξη.
  7. Βαθμός και διάρκεια κτήσης πτυχίου/μεταπτυχιακού διπλώματος σε περίπτωση μεταπτυχιακού φοιτητή/υποψήφιου διδάκτορα. Ειδικότερα για την επιλογή υποψηφίων διδακτόρων είναι απαραίτητη η αιτιολογημένη εισήγηση της Τριμελούς Συμβουλευτικής Επιτροπής, στην οποία θα αναγράφεται το θέμα της διατριβής και θα βεβαιώνεται ότι το πρόγραμμα που θα ακολουθήσει ο υποψήφιος στο εξωτερικό θα αποτελέσει μέρος της ερευνητικής του εργασίας για την εκπόνηση της διδακτορικής του διατριβής καθώς και ότι θα προσμετρηθεί στον συνολικό χρόνο των σπουδών του.

Μοριοδότηση αιτήσεων

  1. Επίπεδο Ξένης Γλώσσας:
  2. B1= 0 μόρια Β2= 10 μόρια,C1= 20 μόρια, C2= 30 μόρια
  3. Μέσος όρος βαθμολογίας x10
  4. Βιογραφικό ή Συνέντευξη έως 10 μόρια
  5. Μοριοδότηση Φοιτητών/τριών με λιγότερες ευκαιρίες 20 μόρια

Μετά την επιλογή για σπουδές

1.Nomination: Αποστολή των στοιχείων του φοιτητή που θα μετακινηθεί από το Ίδρυμα αποστολής (ΔΙΠΑΕ), στο Πανεπιστήμιο υποδοχής. Χρειάζεται να επικοινωνήσετε όσο το δυνατόν συντομότερα με τα Τμήματα Erasmus των Πανεπιστημιουπόλεων και να αποστείλετε τα στοιχεία σας και να ενημερωθεί το Πανεπιστήμιο υποδοχής.

2.Εγγραφή: Για την εγγραφή σας στο Ίδρυμα Υποδοχής είναι απαραίτητη η υποβολή αίτησης (Application Form) η οποία μπορεί να έχει έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Τις σχετικές φόρμες και οδηγίες θα τις βρείτε στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Υποδοχής τις οποίες και θα πρέπει να ακολουθήσετε πιστά καθώς πρόκειται για διαδικασία που αφορά αποκλειστικά το Ίδρυμα Υποδοχής στο οποίο θα μετακινηθείτε και διαφέρει από Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο.

3.Τελική αποδοχή από το Ίδρυμα Υποδοχής

Στέλνετε στο Ίδρυμα Υποδοχής όλα τα απαιτούμενα έντυπα συμπληρωμένα και υπογεγραμμένα με τον τρόπο που θα σας υποδείξει το Ίδρυμα Υποδοχής (email, ή ταχυδρομικά) και επιβεβαιώνετε τη λήψη τους. Περιμένετε επίσημη απάντηση από το Ίδρυμα Υποδοχής σχετικά με την αποδοχή σας, την οποία θα λάβετε μόλις ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της αίτησης που καταθέσατε. Η απάντηση αυτή μπορεί να έχει τη μορφή ενημερωτικού email, επίσημης επιστολής αποδοχής ή, απλώς, με την υπογραφή του Online Learning Agreement από το Ίδρυμα Υποδοχής. Σας συνιστούμε να μην προχωρήσετε σε οποιαδήποτε ενέργεια που αφορά την αναχώρησή σας προτού λάβετε κάποιας μορφής επιβεβαίωση από το Ίδρυμα Υποδοχής ότι έχετε γίνει αποδεκτοί. Σε περίπτωση καθυστέρησης επικοινωνήστε αρχικά με το Ίδρυμα Υποδοχής και, εφόσον εξακολουθείτε να μη λαμβάνετε απάντηση, επικοινωνήστε μαζί μας προκειμένου να εξετάσουμε την περίπτωσή σας.

  1. Συμφωνία Μάθησης για Σπουδές (Learning Agreement for Studies). Πρόκειται για έγγραφο το οποίο πλέον συμπληρώνεται ηλεκτρονικά μέσω του Online Learning Agreement (learning-agreement.eu) βάσει των οδηγιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Εφόσον το Ίδρυμα Υποδοχής σας ζητήσει την υποβολή του στην παρούσα φάση, παρακαλούμε να διαβάσετε προσεκτικά τις λεπτομερείς οδηγίες για τη συμπλήρωσή του.

Στέγαση: Η στέγασή σας αποτελεί ένα ζήτημα το οποίο θα πρέπει να φροντίσετε σε απευθείας συνεννόηση με το Ίδρυμα Υποδοχής καθώς αυτό μπορεί να σας προσφέρει προτάσεις και εναλλακτικές σχετικά με τη διαμονή σας . Σε αρκετά πανεπιστήμια προσφέρεται η επιλογή των φοιτητικών εστιών που αποτελεί και την πιο οικονομική λύση, ενώ μπορείτε να ζητήσετε την καθοδήγηση του αρμόδιου γραφείου του Ιδρύματος Υποδοχής για την αναζήτηση κάποιου δωματίου ή διαμερίσματος εκτός πανεπιστημιακού campus. Θα πρέπει να θυμάστε, ωστόσο, ότι στην περίπτωση που επιλέξετε τη διαμονή σας σε εστία θα πρέπει να υποβάλετε Αίτηση Στέγασης (Accommodation Form), η οποία θα σας δοθεί από το Ίδρυμα Υποδοχής, μέσα στις προθεσμίες που θέτει το αρμόδιο γραφείο στο πανεπιστήμιο του εξωτερικού, καθώς υπάρχει μεγάλη ζήτηση και, επομένως, τηρείται σειρά προτεραιότητας. Αρωγός σας στην αναζήτηση στέγασης στο εξωτερικό μπορεί να σταθεί  ο ESN της πόλης ή και του Ιδρύματος υποδοχής o Erasmus Student Network  ESN IHU THESSALONIKI  του ΔΙΠΑΕ.

Απαραίτητα έγγραφα

– Learning Agreement

– Σύμβαση Επιχορήγησης (εκδίδεται από τα Τμήματα Erasmus και σας αποστέλλεται για υπογραφή)

Για την οριστικοποίηση της Σύμβασης και την έγκαιρη καταβολή της α’ δόσης χρηματοδότησης το αργότερο ένα μήνα* πριν την έναρξη της κινητικότητας αποστολή αντιγράφου κράτησης εισιτηρίου.

–Δήλωση Ατομικών Στοιχείων

– Αποδεικτικό Τραπεζικού Λογαριασμού

-Αντίγραφο Ακαδημαϊκής Ταυτότητας

–Έκδοση Βεβαίωση Απογραφής Ε.Φ.Κ.Α

–Αποδεικτικό ΑΦΜ

-ΕΚΑΑ ( Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας)

-Αποδεικτικό Α.Μ.Κ.Α.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ ΕΓΓΡΑΦΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΥΠΟΒΛΗΘΕΙ 2 ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΞΑΙΡΕΙΤΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟΥ

Κατά τη διάρκεια των σπουδών

  1. Certificate of Arrival: Αμέσως μετά την άφιξή σας στο Ίδρυμα Υποδοχής, και προκειμένου να πιστοποιηθεί η εγγραφή σας στο Ίδρυμα Υποδοχήςθα πρέπει να στείλετε στο Τμήμα Erasmus της Πανεπιστημιούπολής σας, όσο το δυνατό πιο άμεσα το Certificate of Arrival υπογεγραμμένο και σφραγισμένο από το Τμήμα Erasmus του Ιδρύματος Υποδοχής.
  2. During the Mobility: Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια των σπουδών σας προκύψει τροποποίηση που αφορά είτε στο αντικείμενο των σπουδών (μαθήματα παρακολούθησης) είτε στη διάρκεια της μετακίνησής σας θα πρέπει να ακολουθήσετε τις οδηγίες του Αναλυτικού Οδηγού για Συμπλήρωση αλλαγών (changes) στην Online Learning Agreement.

Ακαδημαϊκές Υποχρεώσεις

Κατά τη διάρκεια των σπουδών σας στο Ίδρυμα Υποδοχής θα πρέπει να τηρείτε τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή σας στο πρόγραμμα Erasmus+ για Σπουδές. Οι υποχρεώσεις αυτές αναφέρονται στη Σύμβαση Επιχορήγησης Erasmus+ για Σπουδές την οποία έχετε υπογράψει και, σε περίπτωση μη τήρησής τους, το ΔΙΠΑΕ διατηρεί το δικαίωμα να σας ζητήσει την επιστροφή του συνολικού ή μέρους αυτού ποσού της υποτροφίας.

Εκτός από το ζήτημα της δήλωσης των μαθημάτων που σκοπεύετε να παρακολουθήσετε στο Ίδρυμα Υποδοχής, θα πρέπει να θυμάστε ότι η συμμετοχή σας στο Πρόγραμμα Erasmus+ για Σπουδές αφορά την ολοκλήρωση ενός συγκεκριμένου προγράμματος σπουδών και, επομένως, θα πρέπει να τηρείτε τις υποχρεώσεις που αυτό συνεπάγεται, όπως η παρακολούθηση μαθημάτων, η συμμετοχή σε εργαστήρια, κλπ.

Επίσης, για την ολοκλήρωση των σπουδών σας στο Ίδρυμα Υποδοχής, τόσο με βάση τον κανονισμό λειτουργίας της πλειονότητας των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων όσο και με τις οδηγίες του προγράμματος Erasmus+ για Σπουδές, απαιτείται η συμμετοχή σας στις προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης, όπως για παράδειγμα εξετάσεις, γραπτές ή προφορικές, ή παράδοση εργασιών. Η συμμετοχή σας σε αυτές επιβεβαιώνει την ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών σας στο Ίδρυμα Υποδοχής (επιτυχούς ή όχι), ώστε, αφενός, να δικαιούστε την προβλεπόμενη χρηματοδότηση, και, αφετέρου, να αναγνωριστεί η περίοδος των σπουδών σας στο εξωτερικό.

Με την επιστροφή

Αμέσως μόλις επιστρέψετε από το Ίδρυμα Υποδοχής και το αργότερο μέσα σε 1 μήνα, θα πρέπει να:

– συμπληρώσετε και να υποβάλετε ηλεκτρονικά την Τελική Έκθεση Αξιολόγησης (EU- Survey). Ο σχετικός σύνδεσμος αποστέλλεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κοντά στην προγραμματισμένη ημερομηνία ολοκλήρωσης της μετακίνησης με e-mail στον ιδρυματικό λογαριασμό του/της κάθε φοιτητή/τριας.

– συμπληρώσετε το τελικό τεστ γλωσσικής αξιολόγησης (OLS) (εφόσον είχατε υποβάλει το αρχικό). Σε αυτή την περίπτωση θα σας σταλεί υπενθύμιση από την πλατφόρμα erasmusplusols.eu την οποία και θα πρέπει να επισκεφθείτε για να υποβάλετε το test.

– να καταθέσετε ηλεκτρονικά στο Τμήμα Erasmus της Πανεπιστημιούπολής σας τα έγγραφα:

After the Mobility και

Transcript of Records.

Στην περίπτωση που το Transcript of Records δεν έχει εκδοθεί κατά την αναχώρησή σας από το Ίδρυμα Υποδοχής καθώς σε κάποια εκ των συνεργαζόμενων Πανεπιστημίων η έκδοση του Transcript of Records απαιτεί περίπου 4-5 εβδομάδες, δεν θα πρέπει να αναμένετε να λάβετε το αντίγραφο της αναλυτικής σας βαθμολογίας προκειμένου να καταθέσετε το After the Mobility.

Για τον ίδιο λόγο, δεν δικαιολογείται επίσης η παραμονή σας στο ίδρυμα υποδοχής απλά και μόνο για την παραλαβή του παραπάνω εγγράφου.

Μετά την κατάθεση των παραπάνω εντύπων, τα Τμήματα Erasmus  θα ελέγξoυν την περίοδο σπουδών σας στο Ίδρυμα Υποδοχής όπως αυτή βεβαιώνεται από τις ημερομηνίες που αναγράφονται στην Αναλυτική σας Βαθμολογία (Transcript of Records) και After the Mobility και αφού τα αντιπαραβάλει με την περίοδο σπουδών για την οποία πήρατε την προβλεπόμενη χρηματοδότηση θα προχωρήσει στις παρακάτω ενέργειες (λαμβάνοντας πάντα υπόψη την προϋπόθεση για την επιστροφή τουλάχιστον του 50% των δηλωθεισών πιστωτικών μονάδων):

-Σε περίπτωση που δεν υπάρχει καμιά διαφορά, θα σας καταβάλει το υπολειπόμενο 20% του συνολικού ποσού της,

-Σε περίπτωση που προκύπτει ότι η διάρκεια σπουδών σας στο Ίδρυμα Υποδοχής ήταν μικρότερη από την προγραμματισμένη -με βάση την οποία υπολογίστηκε η πρώτη δόση της χρηματοδότησης-, θα υπάρξει συμψηφισμός με το υπολειπόμενο 20% του συνολικού ποσού και είτε θα προκύψει μηδενικό υπόλοιπο, είτε θα κατατεθεί στο λογαριασμό σας ποσό μικρότερο από το αρχικά υπολογιζόμενο, είτε θα σας ζητηθεί να επιστρέψετε μέρος της πρώτης δόσης που έχετε ήδη λάβει.

 

Σας υπενθυμίζουμε ότι, βάσει της σύμβασης επιχορήγησης, “το τελικό ποσό επιχορήγησης για την περίοδο κινητικότητας καθορίζεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των ημερών/μηνών της κινητικότητας,[…], με το ανώτατο ποσό που ισχύει ανά μήνα για την χώρα υποδοχής που αφορά.  Στην περίπτωση των «μη συμπληρωμένων» μηνών, το ποσό της επιχορήγησης υπολογίζεται πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των ημερών του «μη συμπληρωμένου» μήνα με το 1/30 της μηνιαίας επιχορήγησης.”

Εφόσον δεν κατατεθούν  τα παραπάνω απαιτούμενα δικαιολογητικά το Ίδρυμα διατηρεί  το δικαίωμα να σας ζητήσει την επιστροφή μέρους ή του συνόλου της χρηματοδότησης την όποια έχετε πάρει, καθώς δεν μπορεί να πιστοποιηθεί η ολοκληρωμένη συμμετοχή σας στο Πρόγραμμα.

Επιχορήγηση

Αλεξάνδρεια Πανεπιστημιούπολη ΔΙ.ΠΑ.Ε
P.O BOX 141, T.K. 57400 Σίνδος, Θεσσαλονίκη
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr

IHU - Alexander Campus
P.O BOX 141, P.C. 57400 Sindos, Thessaloniki
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr

ECEC IHU © copyright 2021, Digio Digital Marketing digio-logo

Μετάβαση στο περιεχόμενο