ΕΔΙΠ

ΜΠΟΤΣΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΕΔΙΠ στο Τμήμα Αγωγής & Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙΠΑΕ). Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας της Θεσσαλονίκης και του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου της Θεσσαλονίκης. Έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στη Γνωστική Ανάπτυξη στα Πανεπιστήμια της Δυτικής Μακεδονίας και Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Είναι διδάκτορας Ειδικής Αγωγής Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει πολυετή διδακτική εμπειρία σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο ΑΠΘ.

Επί 35 χρόνια ήταν εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, υπηρετώντας ακόμα για πάνω από 15 χρόνια σε θέσεις στελέχους εκπαίδευσης όπως Διευθυντής Σχολείου, Σύμβουλος Εκπαίδευσης και Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Ειδικής Αγωγής. Διετέλεσε Πρόεδρος της Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Διεπιστημονικής Αξιολόγησης της Κεντρικής Μακεδονίας.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ενταξιακής Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών, Διαφοροποίησης της Διδασκαλίας, Συναισθηματικών και Συμπεριφορικών Διαταραχών και Αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, ενώ το σύνολο των ετεροαναφορών στο έργο του πλησιάζουν τις 700. Είναι κριτής σε επιστημονικά περιοδικά του εξωτερικού. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Ενταξιακής Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών, Διαφοροποίησης της Διδασκαλίας, Συναισθηματικών και Συμπεριφορικών Διαταραχών και Αξιολόγησης στην Ειδική Αγωγή.

Δημοσιεύσεις (ενδεικτικές)

  • Botsas, G. & Grouios, G. (2023, in print). Autistic Spectrum Disorder and Seasonality: An overview, Disabilities.

  • Botsas, G., & Grouios, G. (2019). Computer-assisted instruction of mathematical operations in ADHD and typical students: The online learning experience. International Journal of Disability, Development and Education, 4(3). https://doi.org/105281/zenodo.3235060

  • Botsas, G. & Kelesidis, E. (2018). Transition from Elementary to Secondary Schools in Greece: Challenges, threats, school and motivational variables, JOSR Journal of Humanities and Social Science (JOSR-JOSHH), 23(10-6): 50-65. https://doi.org/10.9790/0837-23100650-65.

  • Botsas, G. (2017). Differences in strategy use in the reading comprehension of narrative and science texts among students with and without learning disabilities. Learning Disabilities: A Contemporary Journal15(1), 139-162.

  • Botsas, G., & Grouios, G. (2017). Computer assisted instruction of students with ADHD and academic performance: a brief review of studies conducted between 1993 and 2016, and comments. European Journal of Special Education Research. 2 (6): 146-179. https://doi.org/10.5281/zenodo.3235060

  • Κελεσίδης, Ε., Μανάφη, Ι. & Μπότσας, Γ. (2016). Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών με το Μεικτό Μοντέλο Μάθησης, Θέματα Επιστημών και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση, 9(1), 15-29. ISSN 1792-8796

  • Μπότσας, Γ., Κωτούλας, Β. & Μπότσας, Θ. (2012). Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Η μελέτη της επίδρασης των ατομικών χαρακτηριστικών. Επιστήμες της Αγωγής, 4: 93-112.

  • Argyropoulos, V., Sideridis, G. D., Botsas, G., & Padeliadu, S. (2012). Assessing self-regulation in individuals with visual impairments: Generality versus specificity in self-regulatory functioning. Assessment for Effective Intervention, 37(3), 171-182. https://doi.org/10.1177/1534508411406899

  • Sideridis, G. D., Morgan, P. L., Botsas, G., Padeliadu, S., & Fuchs, D. (2006). Predicting LD on the basis of motivation, metacognition, and psychopathology: An ROC analysis. Journal of Learning Disabilities39(3), 215-229. https://doi.org/10.1177/00222194060390030301

  • Botsas, G., & Padeliadu, S. (2003). Goal orientation and reading comprehension strategy use among students with and without reading difficulties. International Journal of Educational Research39(4-5), 477-495. https://doi.org/10.1177/00222194060390030301

  • Παντελιάδου, Σ., Μπότσας, Γ. & Σιδερίδης, Γ. (2000). Η εξήγηση της αναγνωστικής επίδοσης με βάση τη φωνημική ενημερότητα, το οικογενειακό περιβάλλον και το κοινωνικό επίπεδο: Μια προκαταρκτική ανάλυση με παιδιά Πρώτης Δημοτικού, Ο.Μ.Ε.Ρ. – Ερευνώντας τον κόσμο του παιδιού, 4, 53 – 65

Βιβλία

  • Παντελιάδου, Σ, Πατσιοδήμου, Α. & Μπότσας, Γ, (2004). Οι μαθησιακές δυσκολίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, Βόλος: ΠΤΕΑ-ΕΠΕΑΕΚ.

  • Παντελιάδου, Σ. & Μπότσας, Γ. (2007). Μαθησιακές Δυσκολίες. Βασικές έννοιες και χαρακτηριστικά. ΠΤΕΑ – Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας: Βόλος. ISBN: 978-960-89818-4-3

  • Μπότσας, Γ. (2013). Μεταγνωστικές διεργασίες στην αναγνωστική κατανόηση παιδιών με και χωρίς αναγνωστικές δυσκολίες: «Μεταγιγνώσκειν, κίνητρα και συναισθήματα που εμπλέκονται Θεσσαλονίκη: Αυτοέκδοση. ISBN 978-960-93-4778-1

Κεφάλαια σε συλλογικούς τόμους

  • Μπότσας, Γ. & Τρικκαλιώτης, Ι. (2019). Η μεθοδολογία νέων διδακτικών προσεγγίσεων στα πλαίσια των καινοτόμων δράσεων σύμφωνα με τους άξονες σχεδιασμού διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Στο Ε. Μορφίδη, Σ. Παπαδοπούλου, Χ. Ταμίσογλου & Ι. Βρέλλης (Επ.). Επιστημονική Επετηρίδα του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τόμ. 31, σελ. 7-31. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, ISSN: 1108-4510

  • Κελεσίδης, Ε. & Μπότσας, Γ. (2016). Οπτικοακουστικός γραµµατισµός, κινηµατογραφική αφήγηση και ιστορία: Βασικές έννοιες και δεξιότητες της κινηµατογραφικής αφήγησης. Στο Σ. Γρόσδος (Επ.). Οπτικοακουστικός γραμματισμός στην εκπαίδευση. Πρακτικά συνεδρίου, Τόμος Α΄, σελ 310-318, 978-960-89999-3-0

  • Μπότσας, Γ. & Κελεσίδης, Ε. (2016). Οπτικοακουστικός γραμματισμός – Κινηματογραφική αφήγηση – Ιστορία: Πρώτα ερευνητικά δεδομένα, Στο Σ. Γρόσδος (Επ.). Οπτικοακουστικός γραμματισμός στην εκπαίδευση. Πρακτικά συνεδρίου, Τόμος Β΄, σελ. 70-85, 978-960-89999-3-0,

  • Μπότσας, Γ. & Σανδραβέλης, Α. (2014). Αλλοδαποί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες: Η περίπτωση των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών. Στο Ε. Κατσαρού & Μ. Λιακοπούλου (Επ.), Θέματα διδασκαλίας και αγωγής στο πολυπολιτισμικό σχολείο. Ενότητα Α. Επιμορφωτικό υλικό. (σελ. 255-279). Θεσσαλονίκη: ΥΠΑΙΘ. ISBN 978-618-81071-7-5

  • Μπότσας, Γ. (2008). Μαθησιακές Δυσκολίες: Χαρακτηριστικά παιδιών και εφήβων. Στο Παπούλια – Γιαννάτου, Ε. (επ.) Θέματα διαχείρισης προβλημάτων σχολικής τάξης. (σελ. 8–22). Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. ISBN: 978–960‐407‐182‐1

  • Μπότσας, Γ. (2008). Προσαρμογές των διδακτικών στρατηγικών για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Στο Παπούλια – Γιαννάτου, Ε. (επ.) Θέματα διαχείρισης προβλημάτων σχολικής τάξης. (σελ. 41–54). Αθήνα: Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. ISBN: 978–960‐407‐182‐1

  • Μπότσας, Γ. (2008). Ενίσχυση των γνωστικών και συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών με Μαθησιακές Δυσκολίες. Στο Σ.Παντελιαδου & Φ.Αντωνίου (επ.) Διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες. (σελ. 18-31). Βόλος: Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής –Παν. Θεσσαλίας –ΕΠΕΑΕΚ. ISBN 978-960-89818-6-7

  • Μπότσας, Γ. & Νικολαραϊζη Μ. (2008). Έννοιες και σχέσεις: Το ταξίδι του νοήματος μέσα σε ένα γνωστικό χάρτη. Στο Μ.Νικολαραϊζη & Φ.Κουλοσούσα (επ.) Η ενίσχυση της αναγνωστικής κατανόησης των κωφών και βαρήκοων παιδιών. (σελ. 34–49). Βόλος: Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής –Παν. Θεσσαλίας –ΕΠΕΑΕΚ

  • Μπότσας, Γ. (2008). Αναγνωστικά λάθη και αυτορρύθμιση μαθητών δημοτικού με και χωρίς αναγνωστικές δυσκολίες: Επίδραση στην αναγνωστική ικανότητα. Στο ΚΕΕ (επ.) Τα λάθη των μαθητών: Δείκτες αποτελεσματικότητας ή Κλειδιά για τη βελτίωση της ποιότητας της Εκπαίδευσης. (σελ. 192–200). Αθήνα: Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας.

  • Παντελιάδου, Σ. & Μπότσας Γ. (2005). Η συνδρομή των μεταγνωστικών ερευνών στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη υλικών για τη διδασκαλία της γλώσσας. Στο Ε.Σταυρίδου, Β.Βέμη & Θ.Κάββουρα (επ.) Βιβλία, υλικά, λογισμικά για την εκπαίδευση: από τη σχεδίαση στη διδακτική πράξη. (σελ. 155–162). Βόλος, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

  • Μπότσας, Γ. & Παντελιάδου, Σ. (2004). Η συμβολή της μεταγνωστικής έρευνας στο σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού για τη Γλώσσα στην τάξη. Πρακτικά του 1ου Πανελλήνιου Συνέδριου Ε.Ε.Ε.Π. – Δ.Τ.Π.Ε «Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση», Αργυρούπολη, 16 – 17 Οκτωβρίου 2004, ISBN: 960-88368-0-8

  • Μπότσας, Γ. (2004). Πώς γίνεται η αξιολόγηση των μεταγνωστικών δεξιοτήτων. Πώς γίνεται η αξιολόγηση της απόδοσης αιτιολογικών προσδιορισμών. Πώς γίνεται η αξιολόγηση της αναγνωστικής κατανόησης. Στο Σ. Παντελιάδου, Ι. Βεκύρη & Α. Πατσιοδήμου (Eπ.) Οι μαθησιακές δυσκολίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.. Α14 – Α18, Α18 – Α20 και Α24 – Α28, Βόλος.

  • Μπότσας, Γ. (2004). Μέθοδοι διδασκαλίας γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών. Στο Σ. Παντελιάδου, Ι. Βεκύρη & Α. Πατσιοδήμου (Eπ.) Οι μαθησιακές δυσκολίες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Γ12 – Γ35, Βόλος.Μπότσας, Γ. (1999). Ορθογραφία. Στο Σ. Παντελιάδου (επ.) Διδασκαλία γλώσσας και μαθηματικών για παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες, (σελ. 227–262). Θεσσαλονίκη, ΕΠΕΑΕΚ, ΠΤΔΕ – ΑΠΘ.

  • Μπότσας, Γ. & Παντελιάδου, Σ. (2003). Μεταγνωστικός έλεγχος κατανόησης και χρήση διορθωτικών στρατηγικών από παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες και καλούς αναγνώστες. Στο E. Mela – Athanasopoulou (ed.) The 15th International Symposium of Theoretical and Applied linguistics selected papers, (σελ. 491–509). Θεσσαλονίκη: Σχολή Αγγλικής Φιλολογίας, ΑΠΘ. ISBN 960-243-010-9

  • Παντελιάδου, Σ. & Μπότσας Γ. (2003). Μητέρες με παιδιά με σύνδρομο Down: η σημασία της προσωπικής ερμηνείας. Στο Συλλογικό, Η οικογένεια στη σύγχρονη κοινωνία – Πρακτικά 3ου Πανελλήνιου Παιδαγωγικού Συνεδρίου, (σελ. 164–179). Κομοτηνή, Εταιρεία Παιδαγωγικών Επιστημών Κομοτηνής. ISBN 960-87511-1-X

  • Padeliadu, S., Botsas, G., & Sideridis, G. (2002). Metacognitive awareness and reading strategies: Average and reading disabled students. In M.Makri-Tsilipakou (ed.). Selected Papers on Theoretical and Applied Linguistics from the 14th International Symposium, Thessaloniki 20-22 April 200014:307-318. https://doi.org/10.26262/istal.v14i0.6227

  • Padeliadu, S., Botsas, G. & Sideridis, G. (2000). The explanation of reading achievement using phonemic awareness, In I. Austad & E.T.Lyssand (eds.) Literacy – challenges for the new millennium, (pp. 173–181). Stavanger: Norway, Center for Reading. ISBN 82-7649-020-4

  • Βούλγαρης, Κ., Μπαρμπάτσης, Ι., Μπότσας, Γ., Σιγλίδου, Μ. & Σκουλίδου, Κ. (2000). Διδασκαλία δεξιοτήτων επικοινωνίας σε παιδιά με αυτισμό και νοητική καθυστέρηση με βάση τις αρχές της δομημένης διδασκαλίας Στο Πρακτικά ημερίδων εκπαιδευτικής έρευνας 1996 – 1998, (σελ. 237–254). Θεσσαλονίκη, Διδασκαλείο «Δημ. Γληνός» – ΑΠΘ.

  • Μπότσας, Γ. & Παντελιάδου, Σ. (2000). Μεταγνωστικές στρατηγικές κατανόησης στην ανάγνωση, Στο Μ. Βάμβουκας & Α. Χατζηδάκη (επ.) Μάθηση και διδασκαλία της ελληνικής ως μητρικής και ως δεύτερης γλώσσας, (σελ. 128–141). Ρέθυμνο, Πανεπιστήμιο Κρήτης. ISBN 960-8077-33-8

  • Padeliadu, S., Kotoulas, V. & Botsas, G. (1998). Phonological awareness skills: internal structure and hierarchy. In S. Lambropoulou (Ed.). Proceedings of the 12th International Symposium of Theoretical and Applied Linguistics, Thessaloniki 2-4 April 1998. 12(Vol. II: Papers on Applied Linguistics), 81-96. https://doi.org/10.26262/istal.v12i2.6696

Αλεξάνδρεια Πανεπιστημιούπολη ΔΙ.ΠΑ.Ε
P.O BOX 141, T.K. 57400 Σίνδος, Θεσσαλονίκη
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr

IHU - Alexander Campus
P.O BOX 141, P.C. 57400 Sindos, Thessaloniki
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr

ECEC IHU © copyright 2021, Digio Digital Marketing digio-logo

Μετάβαση στο περιεχόμενο