Γνωστικό αντικείμενο/ειδικότητα: Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες στην πρώιμη παιδική ηλικία
Η Όλγα Κασσώτη πραγματοποίησε τις βασικές σπουδές της στην Παιδαγωγική Ακαδημία Μυτιλήνης (1985-87). Κατόπιν πήγε στην Αγγλία και πραγματοποίησε στο University of Manchester μεταπτυχιακές σπουδές: Diploma in Advanced Study of Education (1988-1990) και ακολούθως Master in Education (1990-1992) με εξειδίκευση στη χρήση των υπολογιστών στην εκπαίδευση. Ταυτόχρονα εργαζόταν ως εκπαιδευτικός στα Σχολεία της Ελληνικής κοινότητας στο Μάντσεστερ και στο Λίβερπουλ ως δασκάλα Ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού.
Επιστρέφοντας στην Ελλάδα έκανε επιπλέον Σπουδές στο ΑΠΘ (διετή μετεκπαίδευση), στο IHU (Master of Arts in Black Sea cultural Studies) και ολοκλήρωσε τις διδακτορικές της σπουδές στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου το 2011 με θέμα διδακτορικής διατριβής το έμφυλο ψηφιακό χάσμα.
Εργάστηκε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση από το 1994 σε διάφορες θέσεις (ως εκπαιδευτικός, ως διευθύντρια Δημοτικού Σχολείου, ως Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και ως Σύμβουλος Εκπαίδευσης).
Είναι επιμορφώτρια στο πρόγραμμα “Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου ΤΠΕ) και έχει διδάξει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο στο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, στην ΑΣΠΑΙΤΕ και στο Πανεπιστημίο Λευκωσίας.
Έχει πραγματοποιήσει πλήθος επιμορφώσεων εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης και έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα ελληνικά και ευρωπαϊκά.
Είναι μέλος της συγγραφικής ομάδας του σχολικού εγχειριδίου “Μαθηματικά Στ”(2006-σήμερα), της επιστημονικής ομάδας του ΙΕΠ για την αναθεώρηση των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για τα μαθηματικά της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (2011), όπως και της επιστημονικής ομάδας σύνταξης των νέων προγραμμάτων σπουδών, των προδιαγραφών των νέων σχολικών βιβλίων και οδηγού εκπαιδευτικού για τα μαθηματικά (2021).
Έχει συμμετάσχει σε συνέδρια και έχει δημοσιεύσει άρθρα στα θέματα των ενδιαφερόντων της.
Είναι κριτής σε 2 επιστημονικά περιοδικά.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα και το ερευνητικό της έργο περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων όπως: σπουδές φύλου, χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, μαθηματικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Συγγραφή σχολικού εγχειριδίου
Κασσώτη, ‘Ο., Κλιάπης, Π. & Οικονόμου, Θ. (έκδοση Κ 2016) «Μαθηματικά Στ’ Δημοτικού». Πάτρα, ΙΤΥΕ. ISBN: 960-06-1873-9
Βιβλίο Δασκάλου. Πάτρα, ΙΤΥΕ. ISBN: 960-06-1874-7
Τετράδια εργασιών (α, β, γ, δ). Πάτρα, ΙΤΥΕ. ISBN: 960-06-1875-5
Κασσώτη, Ό. (2012) «Έμφυλα στερεότυπα και ταυτότητα φύλου στην προεφηβεία. Έρευνα σε παιδιά της Στ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου». Θεσσαλονίκη, ISBN 978-960-93-2802-9
Κασσώτη, Ό. (2012) «Ενσωματώνοντας τον υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία με αξιοποίηση των προγραμμάτων εφαρμογών. Η διασφάλιση της ισότιμης χρήσης από τα αγόρια και τα κορίτσια» Θεσσαλονίκη, ISBN 978-960-93-2803-6
Κασσώτη, Ο., Κλιάπης, Π., Οικονόμου, Α., Οικονόμου, Π. (2006) «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Δ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ». Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα. ISBN 960-442-358-4.
Κασσώτη, Ο., Κλιάπης, Π., Οικονόμου, Α., Οικονόμου, Π. (2006) «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Ε’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ». Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα. ISBN 960-442-350-9.
Κασσώτη, Ο., Κλιάπης, Π., Οικονόμου, Α., Οικονόμου, Π. (2006) «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Στ’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ». Αθήνα, Ελληνικά Γράμματα. ISBN 960-442-330-4.
Συμμετοχή σε ομάδα σύνταξης Α.Π.Σ./ Δ.Ε.Π.Π.Σ., αναμόρφωσης προγραμμάτων σπουδών
(2021) Εμπειρογνώμονας & Εκπονήτρια στο επιστημονικό πεδίο των Μαθηματικών στο πλαίσιο της Πράξης «Αναβάθμιση των Προγραμμάτων Σπουδών και Δημιουργία Εκπαιδευτικού Υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5035542, και της Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Σπουδών και το εκπαιδευτικό υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» με κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5035543
(2011) Εμπειρογνώμονας στην ομάδα σύνταξης των Προγραμμάτων Σπουδών των Μαθηματικών στο πλαίσιο της πράξης «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Νέο Πρόγραμμα Σπουδών» σύμφωνα με τις αριθμ. 30/2010 και 31/2010 αποφάσεις του Συντονιστικού Συμβουλίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου
Δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού, πιστοποιημένου από το Ι.Ε.Π. και επιμορφωτικού υλικού του Υ.ΠΑΙ.Θ.
Συμμετοχή στο έργο Ανάπτυξης, Σχεδίασης, Υποβολής και Αξιολόγησης Ψηφιακών Διδακτικών Σεναρίων του Ι.Ε.Π. με δημιουργία 2 Υποδειγματικών Ψηφιακών Σεναρίων: http://aesop.iep.edu.gr/node/6330 & http://aesop.iep.edu.gr/node/8257
Εμπειρογνώμονας στο επιστημονικό πεδίο των Μαθηματικών για την εκπόνηση του “Οδηγού Εκπαιδευτικού των Προγραμμάτων Σπουδών των Μαθηματικών Δημοτικού” (ΟΠΣ 295450, αριθμ. 30/2010, 31/2010 & 21/21-07-2011 αποφάσεις του Συντονιστικού Συμβουλίου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου)
Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά και εισηγήσεις σε συνέδρια
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, Ό. (2018) «Πεδία εφαρμογής της επιμόρφωσης β επιπέδου στο σχολείο ως οργανισμός» Πρακτικά 1oυ Διεθνούς Συνεδρίου Εκπαιδευτική Ηγεσία, Αποτελεσματική Διοίκηση και Ηθικές Αξίες. Θεσσαλονίκη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Κλιάπης , Π. Κασσώτη, Ό. (2017). Οι Μαθηματικές Γνώσεις των Μαθητών της Στ΄ Δημοτικού το 1998 και το 2015 «Έρευνα στη διδακτική των Μαθηματικών», 9, σ. 11-22. ISSN: 1791-0292X
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, Ό. (2017) «Οι Στάσεις και τα Προσωπικά «Πιστεύω» των Φοιτητριών Προσχολικής Αγωγής του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης για τη Διδασκαλία των Μαθηματικών» Πρακτικά 7oυ Πανελλήνιου Συνέδριου Εν.Ε.Δι.Μ. «Μαθηματική Γνώση και Διδακτικές Πρακτικές» Αθήνα ΕΚΠΑ.
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, Ό. (2016) «Οι μαθηματικές γνώσεις των μαθητών της Στ΄ Δημοτικού μετά από 17 χρόνια, 3 ΑΠΣ και νέα βιβλία» Πρακτικά 6oυ Πανελλήνιου Συνέδριου Εν.Ε.Δι.Μ. «Μαθηματικά ΜΕ διάκριση και ΧΩΡΙΣ διακρίσεις» Θεσσαλονίκη Α.Π.Θ. σ. 509-518, ISBN: 978-618-82277-0-5.
Κλιάπης, Π., Κασσώτη, Ό. (2015) «Από τον παραδοσιακό Σχολικό Χώρο στο Τεχνολογικά Εμπλουτισμένο Μαθησιακό Περιβάλλον (ΤΕΜΠ)». Πρακτικά 2oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων «Εκπαιδευτικές πολιτικές για το σχολείο του 21ου αιώνα» τόμος Γ΄ 98-108 Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονία ISSN: 2408-0543.
Κλιάπης, Π., Κασσώτη, Ό. (2014) «Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου στις ΤΠΕ: Δάσκαλοι και Μαθηματικά» Πρακτικά 5oυ Πανελλήνιου Συνέδριου Εν.Ε.Δι.Μ. «Τα Μαθηματικά στο Σχολείο και την καθημερινή ζωή» Φλώρινα Πανεπιστήμιο Δυτ. Μακεδονίας. ISSN: 1792-8494
Κλιάπης, Π., Κασσώτη, ‘Ο. (2014). «Από το σπίτι στο σχολείο στην Ελλάδα της Ευρώπης του 21ου αιώνα». Στο Α. Ήργης & Ό. Μακρή (Επιμ.), «Οι Γονείς και Θέλουν… και Μπορούν». Θεσσαλονίκη: Εκδ. επόμενος σταθμός. ISBN:978-960-99790-2-3
Kliapis, P., Kassoti, O. (2013) “Images of people living in neighbouring countries in a group of 6th grade Greek schoolchildren” paper presented at the 16th Conference of the Balkan Society for Pedagogy and Education “The Image of the ‘Other’/the Neighbour in the Educational Systems of the Balkan Countries”- Thessaloniki, 26-29 Sept. 2013.
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, Ό. (2011) «Στρατηγικές σε έργα χώρου στην πρώτη σχολική ηλικία» Πρακτικά στο 4oυ Πανελλήνιου Συνέδριου Εν.Ε.Δι.Μ. «Η τάξη ως πεδίο ανάπτυξης μαθηματικής δραστηριότητας» Ιωάννινα, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων σσ. 203-212, ISBN: 978-960-93-3533-1
Κασσώτη, ‘Ο., & Κλιάπης, Π, (2010) «Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Η περίπτωση των Μαθηματικών Στ’ Δημοτικού και Α’ Γυμνασίου» Ρόπτρο τ. 30, Θεσσαλονίκη, ΑΠΘ σσ. 20-23. ISSN 1790-9678.
Kliapis, P. & Kassoti, O. (2009) «Innovative primary school Teachers’ In-service Training for Improving Mathematics Constructivist Learning» Πρακτικά του συνεδρίου που διοργάνωσε το δίκτυο Research Network on adult Educators, Trainers and their Professional Development (ReNAdET) της European Society for the Research on the Education of Adults (ESREA). Θεσσαλονίκη, ESREA σσ. 770-778.
Kassoti, O. & Kliapis, P. (2009) «Exploratory Talk for Problem Solving» πρακτικά του 33ου Συνεδρίου της Διεθνούς Ομάδας για την Ψυχολογία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης (33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education – ΡΜΕ), Θεσσαλονίκη, PME σσ. 289-296. ISBN 978-960-243-655-4
Κασσώτη, Ό., & Κλιάπης, Π., (2009) «Γονεϊκή Συμμετοχή στη Μελέτη των Μαθηματικών στην Περιοχή της Αλεξάνδρειας Ημαθίας» Πρακτικά 3ου Συνέδριου «Μαθηματική Εκπαίδευση και οικογενειακές πρακτικές» Ρόδος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου σσ. 111-120. ISBN 978-960-6759-39-0
Κασσώτη, Ό., & Κλιάπης, Π., (2007) «Επεξεργασία Πραγματικών Δεδομένων από τους Μαθητές: από το Σχολικό Βιβλίο στην Ανάπτυξη Στατιστικού Συλλογισμού». Πρακτικά του 2oυ Πανελλήνιου Συνεδρίου Εν.Ε.Δι.Μ Αλεξανδρούπολη, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σσ. 315-325. ISBN 978-960-402-291-5
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, Ο. (2005) «Η αξιολόγηση στα πλαίσια της νέας διδακτικής προσέγγισης των Μαθηματικών της ΣΤ΄ Δημοτικού» πρακτικά του 5ου πανελλήνιου συνεδρίου «Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση: Παιδαγωγική και Διδακτική Διάσταση» Βόλος. ΟΜΕΡ
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, Ο. (2005) «Πειραματική εφαρμογή του νέου σχολικού εγχειριδίου Μαθηματικών της ΣΤ΄ Δημοτικού. Αλλαγές στις στάσεις και τις συμπεριφορές των μαθητών» πρακτικά του 1ου πανελλήνιου συνεδρίου Εν.Ε.Δι.Μ Αθήνα, Ε.Κ.Π.Α. «Η διδακτική Μαθηματικών ως πεδίο έρευνας στην κοινωνία της γνώσης” σσ. 148-158. ISBN 960-406-219-7
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, Ο. (2005) «Το νέο βιβλίο Μαθηματικών της ΣΤ΄ Δημοτικού: Πειραματική εφαρμογή του στο Σχολείο» πρακτικά του 2ου πανελλήνιου συνεδρίου Εταιρείας Επιστημών Δράμας, Δράμα «Θεωρητικές και ερευνητικές προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική πραγματικότητα» σσ. 540-556. ISBN 960-88106-1-2
Κλιάπης, Π. & Κασσώτη, ‘Ο. (2005) «Τα Μαθηματικά της Στ’ Δημοτικού: Το πλαίσιο για μια νέα προσέγγιση στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και η συγγραφή του νέου βιβλίου». Εκπαιδευτικοί διά-λογοι, τεύχος 1 Απρίλιος 2005, σσ.2-3 Θεσσαλονίκη.
Source:
…
code:
…
Duration:
…
Duties-Budget:
… €
Αλεξάνδρεια Πανεπιστημιούπολη ΔΙ.ΠΑ.Ε
P.O BOX 141, T.K. 57400 Σίνδος, Θεσσαλονίκη
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr
IHU - Alexander Campus
P.O BOX 141, P.C. 57400 Sindos, Thessaloniki
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr