Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε). Πτυχιούχος του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου «Αειφορική Διαχείριση Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων» του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης. Διδάκτορας του Δ.Π.Θ. με αντικείμενο διατριβής «Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία». Η Επαγγελματική της εμπειρία είναι πάνω από 15 έτη στα προσχολικά κέντρα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έχει διδακτική εμπειρία στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θέματα που αφορούν τα ΜΜΕ και το Περιβάλλον, την Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση και Συνείδηση, τη Βιώσιμη και Αειφόρο Ανάπτυξη, την Αγωγή και Εκπαίδευση στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Η ερευνητική της δραστηριότητα αποτελείται πάνω από 40 εργασίες σε διεθνή, με το σύστημα κριτών, επιστημονικά περιοδικά, κεφάλαια σε βιβλία και πρακτικά από διεθνή και εθνικά συνέδρια. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και σε επιμορφωτικά σεμινάρια για παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας. Είναι κριτής εργασιών σε 2 διεθνή επιστημονικά περιοδικά.
Περιβαλλοντική Επικοινωνία στις Επιστήμες της Αγωγής
ΣΕΕ: Εφαρμογές Περιβαλλοντικής Αγωγής
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Σεμινάριο Εφαρμοσμένων Δραστηριοτήτων Πρακτικής Άσκησης
Διαπροσωπικές δεξιότητες και Επικοινωνία στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Διαπροσωπικές δεξιότητες και Επικοινωνία στην Εκπαίδευση
Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Εκπαίδευση στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Περιβαλλοντική Συνείδηση και Ευαισθητοποίηση
Βιώσιμη και Αειφόρος Ανάπτυξη
Θέματα Αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία
Petkou, D., Kyriakidou A., Tsiouni M. (2024). Environmental, Social and Governance standards, as a pillar of sustainable financial development. The case of the Greek food industry. International Journal of Arts, Humanities and Social Studies. Vol 5, Issue 3. pp. 2693-2555. https://ijahss.net/assets/files/1710260109.pdf
Kounani, A., Pavloudi, A., Kontogeorgos, A., Tsiouni M., Petkou, D. (2024). Measuring Circular Economy in Olive Oil Mills: A Review of Circularity Indicators and Tools. Journal of Waste Management & Research (in press).
Tsiouni, M., Petkou, D., Pavloudi, A. (2024). The renewable energy sources as a lever of sustainable development. International Journal of Business and Economic Sciences Applied Research, Vol., 16, Issue 2, pp. 53-58. https://ijbesar.ihu.gr/docs/volume16_issue2/16_02_06.pdf
Petkou, D., Tsiouni, M., Kolizera C. (2024). Climate Change and Environmental Knowledge: Τhe study case of Preschool Teachers. International Journal of Social Science and Human Research, Vol. 07, Issue 02, pp. 929-934, https://ijsshr.in/v7i2/7.php
Petkou, D., Tsiouni, M., Vitoulis, M. (2023). Formation of Environmental Εducation in Preschool Children through the media: A typology of influence axes. Journal of Global business and economics review (in press). https://www.inderscience.com/info/ingeneral/forthcoming.php?jcode=gber#115310
Veronika, A., Petkou, D. (2022). Exploring the attitudes and views of pre-primary and primary school teachers for climate change education. International Business and Entrepreneurship Development,Vol.14,No. 3, pp. 287-303. https://www.inderscienceonline.com/doi/pdf/10.1504/JIBED.2022.126955
Petkou. D., Andrea V., Anthrakopoulou K. (2021). The Impact of Training Environmental Perceptions and Attitudes of Pre-Primary and Primary School Teachers in Greece. International Journal of Education Sciences, Vol 11 (6), 274. https://www.mdpi.com/2227-7102/11/6/274
Amprasi K., Petkou D., Tsantopoulos G. (2019). Using media for Environmental education in nursery school. International Journal of Environmental and Science Education, Vol. 14, No. 2, pp. 85-93. http://www.ijese.net/makale_indir/IJESE_2105_article_5ca4f506f396d.pdf
Petkou D. (2018). Satisfaction of Primary School Teachers with the K., Environmental Communication of Mass Media: Opportunities for the Environmental Education. International Journal of Environmental and Science Education, Vol. 13 (10), pp. 805-816. http://www.ijese.net/makale_indir/IJESE_2089_article_5c0e6fc30d6f5.pdf
Tsantopoulos G., Skanavis C., Bantoudi F., Petkou D., Dalamagkidou A. (2018). Assessing Preference of Informal Environmental Education Sources for Greek Primary School Students. International Journal of Environmental and Science Education, Vol. 13,(3), pp. 357-371. http://www.ijese.net/makale_indir/IJESE_2045_article_5b3680078af8e.pdf
Petkou D., Tsantopoulos G., Manolas E. and Skanavis C. (2018). Impact of the mass media on the attitudes and behavior of elementary school teachers. Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol. 19, No 1, pp. 373–381. https://www.researchgate.net/publication/324831772_
Petkou D., Tsantopoulos G., Tampakis S., Panagiotou N. (2018). Typology of teachers based on their attitudes and behaviors as shaped by the influence of mass media on environmental issues. Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol 19 (3), pp. 1352–1361. http://ikee.lib.auth.gr/record/315516
Petkou D. (2018). Developing A typology of Teachers use of schoolyards as an environmental education tool. The case of kindergarten. Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol. 19(4), pp. 1823-1833. https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=el&user=o09BpR8AAAAJ&citation_for_view=o09BpR8AAAAJ:35N4QoGY0k4C
Tsantopoulos G., Petkou D., Tampakis S., Andrea V., Liapi D. (2014). Students Perceptions on Greening Urban Schoolyards: The case of Primary Education in Eastern Thessaloniki. Journal of Environmental Protection and Ecology, Vol. 15 (1), pp. 293-302. http://ikee.lib.auth.gr/record/315427
Aggelopoulos S., Soutsas K., Pavloudi A., Sinapis E., Petkou D. (2009). Suggestions for Reformation in Sheep Farms based on Production Cost. Journal of Food Agricultural & Environment, Vol. 5 (2). pp. 355-358. https://www.researchgate.net/publication/242601517
Πέτκου Δ. και Τσαντόπουλος Γ. (2016). Εκπαιδευτικές δράσεις και σχολικός αύλειος χώρος. 8ος Συλλογικός Τόμος: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Επικοινωνία. Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. σελ. 241-252. https://utopia.duth.gr/~emanolas/files/Tomos_8.pdf
Τσαντόπουλος Γ. και Πέτκου Δ. (2015). Η Διαμόρφωση του Σχολικού Αύλειου Χώρου ως μέσο Ψυχαγωγίας και Εκπαίδευσης. 7ος Συλλογικός Τόμος: Περιβαλλοντική Πολιτική: Θεωρία και Πράξη. Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. σελ. 319-328. https://dasarxeio.com/2015/05/21/21681/
Petkou D., Eleftheroudi, A. (2023). Exploring the attitudes and behaviors of preschool teachers about environmental problems. Proceedings of the5th International Conference on Management of Educational Units, Greece, January 20-22, pp. 67-69.
Tsiouni, M., Gourdouvelis M., Petkou, D., Aggelopulos, S., Mitsopoulos, I. (2022). Waste management of Goat Farms as a Financial Driver of Environmental Sustainability in Greece. Proceedings of the 15th Annual Conference of the EuroMed Academy of Sustainable Business, September 21-23, Palermo, Italy, pp. 895-904.
https://emrbi.org/wp-content/uploads/2022/09/euromed2022-book-of-proceedings-2022-09-16.pdf
Petkou D., Kallmi, F. (2022). Environmental education and utilization of natural and recyclable materials in early childhood, Proceedings of the 4th International Conference on Management of Educational Units, January 21-23, p.p. 77-82. Thessaloniki, Greece. https://www.icomeu.gr/ICOMEU%202022EditedBookFinal.pdf
Mitsopoulos, I.,Gourdouvelis, D., Pavloudi, A, Petkou, D., Tsiouni, M., Aggelopulos, S. (2022), Technical and Economic analysis of the Dairy Cow Industry in Central Makedonia. Proceedings of the15th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 21-23, Palermo, Italy. pp. 583-595.https://emrbi.org/wp-content/uploads/2022/09/euromed2022-book-of-proceedings-2022-09-11.pdf
Andrea, V., Petkou, D., Bilibilis, M. (2020). Environmental Programs’ Evaluation: A teacher-Based Study in the City of Thessaloniki. Proceedings of the 13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, Virtual “Business Theory and Practice across Industries and Markets, September 9-10, pp.53-64. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/10/EuroMed-13-19.10.20.pdf
Anthrakopoulou, K., Petkou, D. Andrea, V. (2020). The Knowledge and Attitudes of Primary School Teachers towards Environmental Issues and their Effect on the Implementation of Environmental Education Programs. Proceedings of the 13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 9-10, pp. 1263-1266. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/10/EuroMed-13-19.10.20.pdf
Zafiraki, K., Petkou, D., Tsantopoulos, G. (2019). The use of educational tools in environmental education: the case of pre-school education. Proceedings of the 12th Conference of the EuroMed Academy of Business, September, 18-20, Thessaloniki, Greece, pp.1488-1499. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-12-2019.pdf
Πέτκου Δ., Αδαμίδου Β. (2019). Περιβαλλοντική Διαφήμιση και Πληροφόρηση: Καθορισμός Τυπολογίας Μαθητών Προσχολικής Ηλικίας. Proceedings of the 2nd International Congress on Management of Educational Units, 29 November-1 December, Thessaloniki, Greece, pp.107-114. https://www.icomeu.gr/wp-content/uploads/Files/ICOMEU_2019_Conference_Proceedings.pdf
Petkou D. (2019). Advertisement as a means of environmental information among kindergarten students”, Proceedings of the 12th Conference of the EuroMed Academy of Business, September 18-20 2019, Thessaloniki, Greece, pp. 947-957.
https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-12-2019.pdf
Petkou D. (2018). Using mass media in environmental communication: Τhe case of early childhood education”. Proceedings of the 11th Conference of the EuroMed Academy of Business Valletta Malta, September 12-14, pp. 1045-1057. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-11-2018.pdf
Petkou D. (2018). The role of Mass Media in Shaping Environmentally Responsible Behaviour: A Prediction Model for the inclusion of teachers Ρrimary Education in attitude and behaviour clusters. Proceedings of the 11th. Conference of the EuroMed Academy of Business Valletta Malta, September 12-14, pp. 1058-1067.
https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-11-2018.pdf
Petkou D. (2018). Τhe contribution of mass media to the environmental awareness of Primary Education Teachers: Exploring the Impact of Gender. Proceedings of the 11th. Conference of the EuroMed Academy of Business Valletta Malta, September 12-14, pp. 1653-1655. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-11-2018.pdf
Tsantopoulos, G., Dalamagidou, A., Bandoudi, F., Petkou, D., Aggelopoulos S. (2016). Building Environmental awareness through Mass Media in Childhood. Proceedings of the 9th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 14-16, Warsaw, Poland p.p. 1814-1824. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2016/08/euromed2016bof.pdf
Πέτκου Δ. (2010). Πρότυπα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: Το φαινόμενο της λειψυδρίας με τη χρήση σατιρικού σκίτσου. Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για την Τυποποίηση, τα Πρότυπα και την Ποιότητα, Θεσσαλονίκη (ΕΝΕΠΡΟΤ), 19-20 Νοεμβρίου 2011, Σελ. 67-74. https://docplayer.gr/5263536-4-o-panellinio-synedrio-gia-tin-typopoiisi-ta-protypa-kai-tin-poiotita.html
Μέλος του ερευνητικού έργου (ΚΕ 80457), στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus, με τίτλο: «Προωθώντας την ευημερία των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης θετικής συμπεριφοράς στην αγωγή πρώιμης παιδικής ηλικίας», 2021-2023.
Μέλος του ερευνητικού έργου (ΚΕ 80563), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τίτλο: «Αμπελουργία Ακριβείας με χρήση Πολλαπλών Αισθητήρων και Εναέριας Ρομποτικής» (ΈΣΠΑ 2014-2020).
Μέλος της Ομάδας έργου ιδρυματικού αναπτυξιακού προγράμματος (ΚΕ 40366) με τίτλο «Ενίσχυση και επιτάχυνση των διαδικασιών συγχωνεύσεων και καταργήσεων Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα», 2/03/23-31/07/23, 12/01/23-31/07/23.
Mέλος της Ομάδας έργου του Γραφείου Διδασκαλίας & Μάθησης (ΓΡΑΔΙΜ) του ΔΙΠΑΕ στο πλαίσιο της ίδρυσης του Αυτοτελούς Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ), ΕΣΠΑ Μάρτιος 2023-Οκτώβριο 2023.
Αλεξάνδρεια Πανεπιστημιούπολη ΔΙ.ΠΑ.Ε
P.O BOX 141, T.K. 57400 Σίνδος, Θεσσαλονίκη
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr
IHU - Alexander Campus
P.O BOX 141, P.C. 57400 Sindos, Thessaloniki
+30.2310.013522
info@ecec.ihu.gr