bjkbmbnvjhvhb

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

ΠΕΤΚΟΥ ΔΑΦΝΗ

Είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε). Πτυχιούχος του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, της Παιδαγωγικής Σχολής του Α.Π.Θ. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου «Αειφορική Διαχείριση Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων» του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης. Διδάκτορας του Δ.Π.Θ. με αντικείμενο διατριβής «Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία». Η Επαγγελματική της εμπειρία είναι πάνω από 15 έτη στα προσχολικά κέντρα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Έχει διδακτική εμπειρία στα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν σε θέματα που αφορούν τα ΜΜΕ και το Περιβάλλον, την Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση και Συνείδηση, τη Βιώσιμη και Αειφόρο Ανάπτυξη, την Αγωγή και Εκπαίδευση στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία. Η ερευνητική της δραστηριότητα αποτελείται πάνω από 40 εργασίες σε διεθνή, με το σύστημα κριτών, επιστημονικά περιοδικά, κεφάλαια σε βιβλία και πρακτικά από διεθνή και εθνικά συνέδρια. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση και σε επιμορφωτικά σεμινάρια για παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας. Είναι κριτής εργασιών σε 2 διεθνή επιστημονικά περιοδικά.

Διδασκόμενα Μαθήματα

  • Περιβαλλοντική Επικοινωνία στις Επιστήμες της Αγωγής

  • ΣΕΕ: Εφαρμογές Περιβαλλοντικής Αγωγής

  • Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής

  • Αγωγή στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

  • Σεμινάριο Εφαρμοσμένων Δραστηριοτήτων Πρακτικής Άσκησης

Μεταπτυχιακά Μαθήματα

  • Διαπροσωπικές δεξιότητες και Επικοινωνία στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

  • Διαπροσωπικές δεξιότητες και Επικοινωνία στην Εκπαίδευση

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα

  • Περιβαλλοντική Επικοινωνία και Εκπαίδευση στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

  • Περιβαλλοντική Συνείδηση και Ευαισθητοποίηση

  • Βιώσιμη και Αειφόρος Ανάπτυξη

  • Θέματα Αγωγής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία

Δημοσιεύσεις

  • Petkou, D., Kounani, A., Tsiouni, M., & Afedoulidou, E. (2025). Can Sustainable Schools Influence Environmental Consciousness and Behavior in Early Childhood? The Perspectives of Early Childhood Educators. Education Sciences15(7), 916.  https://doi.org/10.3390/educsci15070916

    Petkou, D., Palioura, M., Papadopoulou, A., Pappa, M., & Aikaterini, S. (2025). Public education teachers’ perspectives on the role of active listening in enhancing students’ well-being in educational environments. Research on Preschool and Primary Education3(1), 101–114.  https://doi.org/10.55976/rppe.320251347101-114

    Kalampichis, E., K., Makavelou, P., Bardakas S., Roka A., & Petkou, D. (2025). Non-Verbal Communication in Education: Teachers’ Views and Perceptions in Greece. International Journal of Social Sciences and English Literature9(7), 1-10. https://ecsenet.com/index.php/2576-683X/article/view/511/196

    Martini, E., Siggia D., Petkou, D., Tsiouni, M. (2024). Scenarios and Narratives of ICT and Environmental Education: A pilot study on Nursery school teacher’s perspectives.  Social Sciences – Springer , 4, p.p. 122. https://doi.org/10.1007/s43545-024-00915-8

      Petkou, D.,Martini Ε., & Eleftheroudi, A. (2024). Mediation in conflict situations among early childhood children. Research on Preschool and Primary Education2(1), 69–77https://doi.org/10.55976/rppe.22024128469-77

      Kounani, A., Pavloudi, A., Kontogeorgos, A., Tsiouni, M., & Petkou, D. (2024). Measuring circular economy in olive oil mills: A review of circularity indicators and tools. Journal of Waste Management & Research. Advance online publication. https://doi.org/10.1177/0734242X241241603

      Petkou, D., Kyriakidou, A., & Tsiouni, M. (2024). Environmental, social and governance standards as a pillar of sustainable financial development: The case of the Greek food industry. International Journal of Arts, Humanities and Social Studies, 5(3), 2693–2555. https://ijahss.net/assets/files/1710260109.pdf

      Petkou, D., Tsiouni, M., & Kolizera, C. (2024). Climate change and environmental knowledge: The study case of preschool teachers. International Journal of Social Science and Human Research, 7(2), 929–934. https://ijsshr.in/v7i2/7.php

      Tsiouni, M., Petkou, D., & Pavloudi, A. (2024). The renewable energy sources as a lever of sustainable development. International Journal of Business and Economic Sciences Applied Research, 16(2), 53–58. https://ijbesar.ihu.gr/docs/volume16_issue2/16_02_06.pdf

      Petkou, D., Tsiouni, M., & Vitoulis, M. (2023). Formation of environmental education in preschool children through the media: A typology of influence axes. Journal of Global Business and Economics Review. Advance online publication. https://www.inderscience.com/info/ingeneral/forthcoming.php?jcode=gber#115310

      Veronika, A., & Petkou, D. (2022). Exploring the attitudes and views of pre-primary and primary school teachers for climate change education. International Business and Entrepreneurship Development, 14(3), 287–303. https://doi.org/10.1504/JIBED.2022.126955

      Petkou, D., Veronika, A., & Anthrakopoulou, K. (2021). The impact of training environmental perceptions and attitudes of pre-primary and primary school teachers in Greece. International Journal of Education Sciences, 11(6), 274. https://doi.org/10.3390/educsci11060274

      Amprasi, K., Petkou, D., & Tsantopoulos, G. (2019). Using media for environmental education in nursery school. International Journal of Environmental and Science Education, 14(2), 85–93. http://www.ijese.net/makale_indir/IJESE_2105_article_5ca4f506f396d.pdf

      Petkou, D. (2018). Satisfaction of primary school teachers with the environmental communication of mass media: Opportunities for environmental education. International Journal of Environmental and Science Education, 13(10), 805–816. http://www.ijese.net/makale_indir/IJESE_2089_article_5c0e6fc30d6f5.pdf

      Petkou, D. (2018). Developing a typology of teachers’ use of schoolyards as an environmental education tool: The case of kindergarten. Journal of Environmental Protection and Ecology, 19(4), 1823–1833. https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=el&user=o09BpR8AAAAJ&citation_for_view=o09BpR8AAAAJ:35N4QoGY0k4C

      Petkou, D., Tsantopoulos, G., Manolas, E., & Skanavis, C. (2018). Impact of the mass media on the attitudes and behavior of elementary school teachers. Journal of Environmental Protection and Ecology, 19(1), 373–381. https://www.researchgate.net/publication/324831772_

      Petkou, D., Tsantopoulos, G., Tampakis, S., & Panagiotou, N. (2018). Typology of teachers based on their attitudes and behaviors as shaped by the influence of mass media on environmental issues. Journal of Environmental Protection and Ecology, 19(3), 1352–1361. http://ikee.lib.auth.gr/record/315516

      Tsantopoulos, G., Skanavis, C., Bantoudi, F., Petkou, D., & Dalamagkidou, A. (2018). Assessing preference of informal environmental education sources for Greek primary school students. International Journal of Environmental and Science Education, 13(3), 357–371. http://www.ijese.net/makale_indir/IJESE_2045_article_5b3680078af8e.pdf

      Πέτκου, Δ., & Τσαντόπουλος, Γ. (2016). Εκπαιδευτικές δράσεις και σχολικός αύλειος χώρος. Στο 8ος Συλλογικός Τόμος: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Επικοινωνία (σσ. 241–252). Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. https://utopia.duth.gr/~emanolas/files/Tomos_8.pdf

      Τσαντόπουλος, Γ., & Πέτκου, Δ. (2015). Η διαμόρφωση του σχολικού αύλειου χώρου ως μέσο ψυχαγωγίας και εκπαίδευσης. Στο 7ος Συλλογικός Τόμος: Περιβαλλοντική Πολιτική: Θεωρία και Πράξη (σσ. 319–328). Τμήμα Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης. https://dasarxeio.com/2015/05/21/21681/

      Tsantopoulos, G., Petkou, D., Tampakis, S., Andrea, V., & Liapi, D. (2014). Students perceptions on greening urban schoolyards: The case of primary education in Eastern Thessaloniki. Journal of Environmental Protection and Ecology, 15(1), 293–302. http://ikee.lib.auth.gr/record/315427

      Aggelopoulos, S., Soutsas, K., Pavloudi, A., Sinapis, E., & Petkou, D. (2009). Suggestions for reformation in sheep farms based on production cost. Journal of Food Agricultural & Environment, 5(2), 355–358. https://www.researchgate.net/publication/242601517

    Παρουσιάσεις σε συνέδρια

    • Petkou D., Eleftheroudi, A. (2023). Exploring the attitudes and behaviors of preschool teachers about environmental problems. Proceedings of the5th International Conference on Management of Educational Units, Greece, January 20-22, pp. 67-69.


    • Tsiouni, M., Gourdouvelis M., Petkou, D., Aggelopulos, S., Mitsopoulos, I. (2022). Waste management of Goat Farms as a Financial Driver of Environmental Sustainability in Greece. Proceedings of the 15th Annual Conference of the EuroMed Academy of Sustainable Business, September 21-23, Palermo, Italy, pp. 895-904.

      https://emrbi.org/wp-content/uploads/2022/09/euromed2022-book-of-proceedings-2022-09-16.pdf

    • Petkou D., Kallmi, F. (2022). Environmental education and utilization of natural and recyclable materials in early childhood, Proceedings of the 4th International Conference on Management of Educational Units, January 21-23, p.p. 77-82. Thessaloniki, Greece. https://www.icomeu.gr/ICOMEU%202022EditedBookFinal.pdf

    • Mitsopoulos, I.,Gourdouvelis, D., Pavloudi, A, Petkou, D., Tsiouni, M., Aggelopulos, S. (2022), Technical and Economic analysis of the Dairy Cow Industry in Central Makedonia. Proceedings of the15th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 21-23, Palermo, Italy. pp. 583-595.https://emrbi.org/wp-content/uploads/2022/09/euromed2022-book-of-proceedings-2022-09-11.pdf

    • Andrea, V., Petkou, D., Bilibilis, M. (2020). Environmental Programs’ Evaluation: A teacher-Based Study in the City of Thessaloniki. Proceedings of the 13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, Virtual “Business Theory and Practice across Industries and Markets, September 9-10, pp.53-64. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/10/EuroMed-13-19.10.20.pdf

    • Anthrakopoulou, K., Petkou, D. Andrea, V. (2020). The Knowledge and Attitudes of Primary School Teachers towards Environmental Issues and their Effect on the Implementation of Environmental Education Programs. Proceedings of the 13th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 9-10, pp. 1263-1266. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/10/EuroMed-13-19.10.20.pdf

    • Zafiraki, K., Petkou, D., Tsantopoulos, G. (2019). The use of educational tools in environmental education: the case of pre-school education. Proceedings of the 12th Conference of the EuroMed Academy of Business, September, 18-20, Thessaloniki, Greece, pp.1488-1499. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-12-2019.pdf

    • Πέτκου Δ.,  Αδαμίδου Β. (2019). Περιβαλλοντική Διαφήμιση και Πληροφόρηση: Καθορισμός Τυπολογίας Μαθητών Προσχολικής Ηλικίας. Proceedings of the 2nd International Congress on Management of Educational Units, 29 November-1 December, Thessaloniki, Greece, pp.107-114. https://www.icomeu.gr/wp-content/uploads/Files/ICOMEU_2019_Conference_Proceedings.pdf

    • Petkou D. (2019). Advertisement as a means of environmental information among kindergarten students”, Proceedings of the 12th Conference of the EuroMed Academy of Business, September 18-20 2019, Thessaloniki, Greece, pp. 947-957.
      https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-12-2019.pdf

    • Petkou D. (2018). Using mass media in environmental communication: Τhe case of early childhood education”. Proceedings of the 11th Conference of the EuroMed Academy of Business Valletta Malta, September 12-14, pp. 1045-1057. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-11-2018.pdf

    • Petkou D. (2018). The role of Mass Media in Shaping Environmentally Responsible Behaviour: A Prediction Model for the inclusion of teachers Ρrimary Education in attitude and behaviour clusters. Proceedings of the 11th. Conference of the EuroMed Academy of Business Valletta Malta, September 12-14, pp. 1058-1067.
      https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-11-2018.pdf

    • Petkou D. (2018). Τhe contribution of mass media to the environmental awareness of Primary Education Teachers: Exploring the Impact of Gender. Proceedings of the 11th. Conference of the EuroMed Academy of Business Valletta Malta, September 12-14, pp. 1653-1655. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2020/09/EuroMed-11-2018.pdf

    • Tsantopoulos, G., Dalamagidou, A., Bandoudi, F., Petkou, D., Aggelopoulos S. (2016). Building Environmental awareness through Mass Media in Childhood. Proceedings of the 9th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, September 14-16, Warsaw, Poland p.p. 1814-1824. https://emrbi.org/wp-content/uploads/2016/08/euromed2016bof.pdf

    • Πέτκου Δ. (2010). Πρότυπα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης: Το φαινόμενο της λειψυδρίας με τη χρήση σατιρικού σκίτσου. Πρακτικά 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για την Τυποποίηση, τα Πρότυπα και την Ποιότητα, Θεσσαλονίκη (ΕΝΕΠΡΟΤ), 19-20 Νοεμβρίου 2011, Σελ. 67-74. https://docplayer.gr/5263536-4-o-panellinio-synedrio-gia-tin-typopoiisi-ta-protypa-kai-tin-poiotita.html

    Ερευνητικά & Αναπτυξιακά Προγράμματα

    • Μέλος του ερευνητικού έργου (ΚΕ 80457), στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus, με τίτλο: «Προωθώντας την ευημερία των παιδαγωγών μέσω της ενίσχυσης θετικής συμπεριφοράς στην αγωγή πρώιμης παιδικής ηλικίας», 2021-2023.

    • Μέλος του ερευνητικού έργου (ΚΕ 80563), στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τίτλο: «Αμπελουργία Ακριβείας με χρήση Πολλαπλών Αισθητήρων και Εναέριας Ρομποτικής» (ΈΣΠΑ 2014-2020).

    • Μέλος της Ομάδας έργου ιδρυματικού αναπτυξιακού προγράμματος (ΚΕ 40366) με τίτλο «Ενίσχυση και επιτάχυνση των διαδικασιών συγχωνεύσεων και καταργήσεων Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης» στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού προγράμματος «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα», 2/03/23-31/07/23, 12/01/23-31/07/23.

    • Mέλος της Ομάδας έργου του Γραφείου Διδασκαλίας & Μάθησης (ΓΡΑΔΙΜ) του ΔΙΠΑΕ στο πλαίσιο της ίδρυσης του Αυτοτελούς Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (ΚΕΔΙΜΑ), ΕΣΠΑ Μάρτιος 2023-Οκτώβριο 2023.

    Αλεξάνδρεια Πανεπιστημιούπολη ΔΙ.ΠΑ.Ε
    P.O BOX 141, T.K. 57400 Σίνδος, Θεσσαλονίκη
    +30.2310.013522
    info@ecec.ihu.gr

    IHU - Alexander Campus
    P.O BOX 141, P.C. 57400 Sindos, Thessaloniki
    +30.2310.013522
    info@ecec.ihu.gr

    ECEC IHU © copyright 2021, Digio Digital Marketing digio-logo

    Μετάβαση στο περιεχόμενο